Kek Yapmanın Püf Noktaları

19Şub07
Etiketler:, , ,

Fındıklı ve Cevizli Kek

İlk kekimi ortaokulu bitirip liseye başlayacağım yaz yapmıştım. O gün saniye saniye aklımdadır. Akşam bir arkadaşımda kalmıştım. Kahvaltı sırasında öğleden sonrası için kek yapmaya karar vermiştik. Hayatımda o güne kadar ne kek yapmış, ne de nasıl yapıldığına şahit olmuştum. Fakat Cihan çalışkan olduğu kadar hamarattı da. Bütün malzemeleri bir kenara çıkartıp bir müddet bekledik. Daha sonra da sırasıyla malzemeleri koyup çırptık. Şimdi komik geliyor ama çırparken saat kurduğumuzu hatırlıyorum. Yumurta ve şeker 5 dakika, yağ katıldıktan sonra 3 dakika gibi. Her aşamada mutfak saatini yeni duruma göre ayarlıyorduk. Üzümlü bir kekti… İşte o günden sonra okuldu işti derken belki yıllarca kek yapmadım. Fakat annemin kekleri kahvaltılarımın, çay saatlerimin, akşam sohbetlerimin ayrılmaz parçası oldu.

Cihan’la yaptığımız ilk kekten bu yana hiç hüsran yaşamadım. Hep güzel kabaran, kalıbından muntazam çıkan keklerim oldu. Hüsran sınıfına girebilecek tek bir deneme hatırlıyorum. Onda da acele ile daha pişmeden fırından çıkarttığım için kalıptan çıkmayıp parçalanmıştı. Paramparça ve çiğken bile lezzetlilerdi.

Zaman içinde kek yaparken insanları zorlayan iki konu olduğunu gördüm. Birisi kekin kabarmaması, diğeri de kekin kalıptan çıkmaması… Bu işin sırrı neydi? Ben neler yapıyordum da bunları yaşamıyordum…

Bence (aslında sadece bence değil birçok otoritece de) kek yapmanın en önemli püf noktası oda sıcaklığında malzeme kullanmak.

Annem hep öyle yapardı. Hatırlıyorum da kek yapmak için malzemeleri sabahtan dolaptan çıkartırdı. Hatta acelesi varsa çaydanlığın buharı ile daha çabuk ısınsınlar diye ocağın yanında duran mini fırının üstüne koyardı. Bir seferinde kahvaltıda kanepe yapmak için fırını yarım saat çalıştırmıştım. Tabi bu aniden gelen mutfak aşkı annemin bütün gün temizlik mesaisi yapmasına neden olmuştu. Kek yapmak için çıkartıp fırının üstüne koyduğu margarin eriyip her yere yayılmış, yumurtalar ağır ağır pişmişti…

Kek yapımına geçmeden önce mutlaka kalıp hazırlanmalıdır. Böğürtlenli Topkek

Kalıp yağlandıktan sonra üzerine un serpilip her tarafına yayılmalı, fazlası alınmalıdır.

Bu şekilde hazırlanan kalıp hamurun yapımı aşamasında buzdolabında bekletildiği takdirde yapışmama konusunda garantili sonuçlar alınır. Kalıba yağlı kâğıt sermek de başka bir çözümdür. O zaman kâğıtta kat yeri oluşmamasına dikkat edilmelidir. Gerçi yeni çıkan silikon kalıplar ile bu işlemleri yapmaya pek lüzum yok. Ayrıca topkekler için kağıt kalıplar da kullanılabilir. Kağıt kalıplar bir topkek kalıbının içine konulabileceği gibi, alüminyum folyodan oluşturulacak çerçevelerin içine de konulabilir.

Kekimizin kabarması için temel olarak dört farklı yöntem kullanıyoruz:

  1. Kabartma tozu katıyoruz.
  2. Karbonat katıyoruz.
  3. Kabartma tozu ve karbonatı birlikte katıyoruz.
  4. Yumurtayı iyice kabarıncaya kadar çırpıyoruz.

Kabartma tozu; karbonat, nişasta, krem tartar gibi malzemelerin karışımından oluşmaktadır.

Havuçlu Kek

Karbonat denilince aklıma ilk Analitik kimya ve Su kimyası derslerim geliyor. Derslerde bolbol su sertliği gibi hesaplar yapardık. Tabi ilk hesap karbonatla ilgili olurdu. Şimdi bile su şişelerinin üzerindeki değerleri eğlence olsun diye hesapladığım oluyor. Karbonat bizim su hesaplarında ikinci sırada oluştuğunu farzettiğimiz sodyum bikarbonattır. Sıvı ve asit içeren (yoğurt, sirke, limon vb.) bir madde ile karıştırıldığı zaman reaksiyon başlar ve karbondioksit kabarcıkları oluşur. Fırında sıcak hava ile kabarcıklar büyüyüp hamurun kabarmasını sağlar.

Kabartma tozu ve karbonatın birlikte kullanıldığı durumlarda kabartma tozu kabartma işlemi için, karbonat ise asit oranını düzenlemek için konulur.

İlkbahar Keki

İlkbahar kekinde olduğu gibi yumurtanın çırpılıp iyice havalandırılması sonucunda da kekler çökmeden pişirilebilir. Burada en önemli noktalardan birisi de yumurtaların bir kaseye kırılıp kontrol edildikten sonra karıştırma kabına aktarılmasıdır. Bu şekilde istenmeyen bir durumla karşılaşıldığında bütün mazlemelerinizi atmak zorunda kalmazsınız. Kabarmanın arttırılması için suflelerde olduğu gibi yumurtanın sarısı ve beyazının ayrılıp, cam bir kapta beyazın kar haline gelmesi sağlanır. Yumurta sarıları, şeker, yağ, un gibi malzemelerle karıştırıldıktan sonra yumurta karı yavaş yavaş eklenir.

Tariflerimizde karbonat mı kabartma tozu mu kullanmamız gerektiğine karar vermenin en iyi yolu malzemelere bakmaktır. Malzeme listesinde yeterince asitli (yoğurt, sirke, limon) ürün yoksa karbonat kekinizin acı olmasına neden olur. Bu gibi durumlarda kabartma tozu seçmekte fayda vardır. Yoğurt ve limon kullanılan bütün tariflerde kabartma tozuna ek olarak çok az karbonat kullanmakta yarar var.

Malzemeleri çırpma konusunda en önemli kıstaslar, şekerin erimesi, yumurtanın krema kıvamına gelip kabarmasıdır.

Bu ortalama beş ila on dakika arasında bir süre alır. Eğer şeker ve yağ karışımına yumurta eklenecekse yumurtalar teker teker katılmalı ve iyice çırpılmalıdır.

Kabartma tozu, vanilya, kakao, tarçın gibi malzemeler una eklenmeli, karışımın tam olarak gerçekleşmesi ve havalandırılması maksadıyla hep birlikte bir kere elenmelidir.

Tarifte verilen her su bardağı un için 1 yemek kaşığı un eksiltip yerine 1 yemek kaşığı nişasta eklerseniz ağızda dağılan kekler yapmanız mümkün olacaktır. Un karışıma katıldıktan sonra çok fazla karıştırılmamalıdır. Fazla karıştırma gluteni ortaya çıkartacağından ekmeklerde olduğu gibi lastiksi bir yapının oluşmasına neden olur. Bir kaşık yardımı ile yedirilirse çok daha iyi sonuçlar elde edilir. Kek hamuru boza kıvamında olmalıdır. Un miktarı az olursa kekiniz çöker, fazla olursa sert ve kuru olur.

Çilkeli, Kivili ve Üzümlü Kek

Hamurunuza en son nişastaya ya da una bulanmış çikolata, meyve ve çerezleri katmanız gerekir.

Çok fazla karıştırmadan hamurun üstüne bırakmak en iyisidir. Un ve nişasta meyvenin nemini aldığı gibi tutunmayı sağlayarak çökmeyi engeller. Bu tip kekleri önceden ısıtılmış fırına koymakta fayda vardır.

Hamuru önceden hazırladığımız kalıba aktarıp, kalıbı bir iki kere tezgâha ya da kaşık ile kalıbın etrafına vurarak hamurun oturması sağlanır. Hamur miktarının kalıbın 2/3′ünü geçmemesine dikkat edilmelidir. Meyve ve çerezler bu aşamada da katılabilir.

Mikrodalgada Brownie

Kekler genellikle 170–190 derece arasında önceden ısıtılmış fırınlarda pişirilir.

Kabartma tozu kullanılan tariflerde soğuk fırına konulmasında sakınca yoktur. Ancak karbonat sıvı maddeyle temas eder etmez reaksiyona başladığı için, hemen sıcak fırına konulması gerekmektedir.

Elektrikli, gazlı fırınlarda pişirilebildiği gibi mikrodalga fırınlarda da kek pişirilebilir. Mikrodalga fırın kızartma yapmayacağı için pişirilecek keklerin kakaolu ya da renkli olması tercih edilmelidir.

Çift Çikolatalı Topkek

Karışım fırına sürüldükten sonra en az 20 dakika kapak kesinlikle açılmamalıdır.

Topkeklerde aşağı yukarı pişme süresi bu olduğu için en erken 10 dakika sonunda kapak açılabilir. İdeali verilen pişme süresine yaklaşıncaya kadar kapağı açmamaktır. Eğer fırınınızın bir tarafı daha fazla kızartıyorsa bu süre dolduktan sonra kekinizi çevirerek her yerin eşit kızarmasını sağlayabilirsiniz. Üstünün çok kızardığına kanaat getirirseniz bir parça yağlı kâğıt ya da alüminyum folyo ile kapatmanız yanmasını engeller.

Hepimizin bildiği kürdan testinden yani batırılıp çıkarılan kürdanın temiz çıkmasından sonra kek fırından alınıp üstü temiz bir bezle örtülüp on dakika kadar ılınması beklenir. Sıcak kekin kalıptan çıkartılması mümkün değildir. Çıkartmaya çalışırsanız dağılır. Ilıklaşan kek kalıptan çıkartılıp bir ızgara üzerinde soğutulur. Izgaranız yoksa kâğıt havlu serili bir servis tabağına almanız kekin nemlenip, ıslak ıslak olmasını engeller.

Eğer aceleniz varsa kekinizi fırından çıkarttıktan sonra ıslak bir bezin üstüne ya da kalıbınız kelepçeli değilse su dolu bir kabın içine oturtarak hızlı soğuma sağlayabilirsiniz.

Keki nasıl sıcakken kalıptan çıkartmak riskli ise tamamen soğuduktan sonra çıkartmak da risklidir.

Soğuma sırasında nemlenen kek tabanı kalıba yapışmayı arttırıp, parçalanmaya sebep olabilir.

Vişneli Kup

Keklerinizi mutlaka kapaklı kaplarda saklayın. Bayatlayan keklerinizi atmak yerine kupların içinde kullanmak ya da yeni tarifler uydurmakta kullanın. İnce ince dilimleyip ardından tekrar fırına vererek biscottiler / krik kraklar da elde edebilirsiniz.

Link



“Kek Yapmanın Püf Noktaları” için 162 Yorum yapılmış.


  1. 1 Ozlem Durgun 19 Şub 2007 15:33

    Bu cok degerli bilgileri bizimle paylastigin icin tesekkurler. Duzce’den sevgiler.

  2. 2 Cem Vedat ISIK 19 Şub 2007 15:44

    Visneli Kup, hic de husran degildi ;)

  3. 3 Devletşah 20 Şub 2007 09:26

    Özlemciğim;

    Rica ederim.. Paylaşarak yeni şeyler öğrenebiliriz.

    Cem;

    Güzeldi değil mi :) Yani O kadar yemek yedikten sonra üstüne yenilebildiğine göre…

  4. 4 tombik 20 Şub 2007 21:05

    hey bu bilgler harika ablacım hatta super…sakaryadan öğrenci olarak katılıyorum yarişmaya :) )

  5. 5 reyhan 21 Şub 2007 00:54

    merhabalar,ben sitenizin sessiz takipçilerindenim.resimlerinizin çekim kalitesi inanın tartışılmaz.bazen sırf fotoğraflara bakmak için bile sitenizi ziyaret ediyorum.
    ayrıca verdiğiniz değerli bilgiler ve tarifler için veeee mutfağımıza katkıda bulunduğunuz için,kısaca mutfağımıza renk kattığınız için teşekkürler.sevgilerimle.

  6. 6 Devletşah 21 Şub 2007 07:59

    Tombikciğim;

    Yarışma için önce bir kek yapman, sonra fotoğrafını çekmen ve tarifiyle birlikte bana postalaman gerek ki site de yayınlayalım :) ?aka bir yana, ilgin için teşekkür ederim.

    Sevgili Reyhan;

    Çok teşekkür ederim. Utndım, ne yazacağımı bilemedim şimdi… Sevgiler

  7. 7 gülnihal 21 Şub 2007 23:12

    Selam…size ne söyleyeyim,siteniz her ayrıntısıyla mükemmel.Tarifleriniz harika,resimler muhteşem,verdiğiniz bilgiler de doğru ve çok yerinde.Kısacası Allah razı olsun ,ellerinize sağlık.Hergün bakmadan edemiyorum yeni tariflerinizi merakla bekliyorum.SEVGİLER…

  8. 8 Devletşah 22 Şub 2007 12:19

    Sevgili Gülnihal;

    Çok naziksin. Teşekkür ederim.

  9. 9 Başkan 22 Şub 2007 20:55

    Tebrikler, tüm bilgiler çok yararlı. Adeta kek yapma konusunda bir üniversite ders notu olmuş.

    Elinize sağlık.

    Başkan

  10. 10 zerrin -misss 22 Şub 2007 21:19

    merhaba, ne güzel öneriler bunlar… Çok çok teşekkürler.

    sımsıcak sevgilerimle…

    http://misss.blogcu.com

  11. 11 Zeyno 23 Şub 2007 01:47

    ben bu siteyi yeni keşfettim. çok güzel hazırlanmış. sıksık girip bakıcam.
    bide bişey diycem ben kek pişirirken unlu malzemeleri sizinde dediğiniz gibi eliyorum, ama bidefa değil 4 5 kere çok kabarıyo güzel oluyo.
    çok çok sevgilerimi gönderiyorum size…
    hoşçakalın…

  12. 12 Aslı Ferda Karakuş 26 Şub 2007 09:50

    Herseyi beceriyor ama is kek yapmaya gelince bir turlu kivamini tutturamiyordum :)
    bu guzel paylasmin icin tesekkurler simdi bir ciktisini aliyorum ve ilk firsatta mutlaka anlattigin sekilde deneyecegim..

  13. 13 deniz 27 Şub 2007 16:28

    keklerde ne kadar karbonat ve kabartma tozu beraber konuluyor.genellikle 1 paket diye yazılır kabartma tozu keklerde ama ne kadar karbonat miktarı koyacağımızı bilmiyorum

  14. 14 Devletşah 27 Şub 2007 16:40

    Sevgili Deniz;

    Kullanılacak miktar tarife göre değişir. Karbonat miktarı risklidir. Fazla koyduğunuz taktirde kekinizde tadını hissedersiniz. Kabartma tozu ile beraber kullanılacağı zaman bence yarım ila 1 çay kaşını aşmamalıdır. Tabi bazı tariflerde yoğurt, limon miktarı fazla oluyor. O zaman bu miktar artabilir.

  15. 15 Özlem 28 Şub 2007 10:44

    Merhaba
    Bende kek konusunda kendimi geliştirmede uzun yollar kattetdim.Hüsranla sonuçlanan keklerden sonra,şimdi sorunsuz, kısa zamanda lezzetli kekler yapailiyorum. Ben bu birikimimde şunu farkettim, kekin asıl lezzeti 12-24 saat sonra ortaya cıkıyor.
    Bunu sizde test edin..
    Teşekkürler.

  16. 16 dilek 09 Mar 2007 11:28

    Kekle ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim merak ettığim bir soruda şu bazı yerlerde bembeyaz kekler yiyoruz bunun nasıl yapıldığını merak ediyorum.Bilgilendirirseniz memnun olurum ,teşekkürler.

  17. 17 Devletşah 09 Mar 2007 11:42

    Dilekçiğim;

    Sanıyorum kekin rengini sarartan şey kullandığımız yumurta ve yağ. Ama yumurta gerektiği kadar iyi çırpılırsa malumunuz rengi bembeyaz oluyor. O zaman kekin rengini de bozmuyor. Kek-ye için yaptığım Bademli – Elmalı kek öyle bembeyaz bir kekti. İçinde 3 yumurta olmasına rağmen.

  18. 18 hilal 16 Mar 2007 14:16

    selam.sitenizi yeni keşfettim.süper gerçekten.bi sorum olucak.benim keklerim kum kum oluyor.sünger gibi.daha keserken dağılıyor.acaba ununumu az koyuyorum.teşekkürler…

  19. 19 Devletşah 16 Mar 2007 14:31

    Sevgili Hilal;

    Aramıza hoşgeldin.. Evet büyük ihtimalle az un kullanıyorsun. O yüzden hemen dağılıyor keklerin. Ya da kullandığın unun içinde bol miktarda nişasta var… Nişastalı kekler de unla yapılanlara göre çok çabuk, kum gibi dağılıyor.

  20. 20 Aslı Ferda 19 Mar 2007 11:40

    Merhabalar herkese iyi haftalaarr diliyorumm

    Geçtiğmiz günlerde bir kek deneyimim oldu vee yine hüsran :( (
    Devletşahcığım tüm sayfanın çıktısını alıp dikkatlice okusamda ben bu işi beceremiyoruumm :( ((

    bu akşam yeni bir kek kalıbı alacağım,önerisi olan varmı arkadaşlar?
    Sevgiler
    Aslı Ferda

  21. 21 Devletşah 19 Mar 2007 11:53

    Sevgili Aslı Ferda;

    Kalıp almayı düşündüğüne göre keklerin yapışıyor. Öyle mi? Ben Esse’den indirim zamanı 1-2 tane silikon kalıp aldım. Çok memnunum. Bir de Softbowl marka silikon kalıplar aldım. Onlardan da çok memnunum. Hatta fiyat performans bakımından softbowllardan daha memnun kaldığımı söylemeliyim. Softbowllar artık büyük Migroslarda da bulunuyor. Sana onları tavsiye edebilirim. Bir de ne malzemeden olduğunu bilmediğim beyaz renkli metal kalıplarım var. Her seferinde ya bu metal yapışmaz inşallah diyorum. Bugüne kadar hiç yapışmadı. Yağlamayı unuttuğumda bile. Onları nerden almıştım hiç bilmiyorum. Başka kalıp olarak zenker’in değişik şekilli teflon kalıpları var. Ve ne yapsam malesef yapışıyor. Artık pişirdiğim yemekleri servis kabına şekilli çıkartma maksadıyla kullanıyorum.

  22. 22 Aslı Ferda 19 Mar 2007 16:28

    Devleşahcığım aslında kekler kalıptan çıkıyor ama ne yapsam kabarmıyor (ben teflon kalıp kullanıyorum)
    mesela resimde görünen kek gibi bir kek elde edemiyorum, bende kalıbın dar veya uygun olmayacağını düşünüyorum..

    ilk aklıma gelen şöyle yayvan bir kalıp alsam eşit dağılıp aceba daha iyi kabarırmı üzerine oldu..

    Softbowl kalıplardan migrosta görmüş ama almamıştım.. umarım hala vardır ve alabilirim.

  23. 23 Devletşah 19 Mar 2007 16:40

    Aslı Ferdacığım;

    O keklerin bir kısmı dediğim beyaz kalıplarda yapıldı. ?imdi aklıma komik bir sebep geliyor. Kabartma tozlarının tarihi geçmiş olmasın? Ben markete her gittiğimde 2-3 paket arabaya atıyorum. Eve geldiğimde de bu iş için kullandığım kutuya koyuyorum. Tabi bazen eskiler altta kalıp tarihi geçiyor. Bakmadan kullandığım için beklediğim gibi kabarmıyor.

  24. 24 Aslı Ferda 19 Mar 2007 16:46

    Devletşahcığım bu hiç dikkat etmediğim bir ayrıntıydı :)
    bende genelde kabartma tozu ve vanilyayı bol miktarda alır dolapta aylarca bekletirim :)
    eve gider gitmez tarihlerine mutlaka bakacağım..

  25. 25 ÖZGÜR 20 Mar 2007 13:09

    merhabalar
    siteniz çok güzel mutfakta iyi olan biriyim ama maalesef kek konusunda çok başarısızım.ya kabarmıyo ya ortası çöküyo ya içi bi türlü pişmiyo yada kaya gibi sert oluyo açıkçası ben suçun birazda fırınlarda olduğunu düşünüyorum:) özellikle sitenizden kek konusunda istifade edebileceğimi düşünüyorum kekle ilgili bilgiler süper şimdiden teşekkürler

  26. 26 nesrin 22 Mar 2007 10:49

    Selamlar,

    Ben sitenizi yeni keşvettim ve gerçekten çok beyendim. İşte aradığım tarifler, ve çok hoş bir site dedim kendi kendime. Bu konuda hakikaten çok başarılısınız, tebrik ediyorum. Ve şunu söyleyebilirim ki, bundan böyle ben de sitenizin müdavimlerindenim :)

    Nesrin

  27. 27 nazan 24 Mar 2007 21:43

    yaptığınız bütün tarifler çok güzel püf noktaları da çok zekice allah sizin gibi insanlardan razı olsun o kadar ayrıntı göstermişsinizki insanın beceriksiz olması imkansız bu güzellikler için teşekkürler

  28. 28 Devletşah 25 Mar 2007 00:34

    Sevgili Özgür;

    Bir yemek kitabının giriş kısmında iyi yemek yapmanın sırlarından bahsederken “fırınınızın gösterdiği ile ısıttığı derecenin aynı olduğundan emin olun” yazıyordu. Fırın konusu tam bir muamma. Mesela benim fırının ilk zamanlar eşit kızartırken artık sağ arkasını daha çok kızartıyor. Aynı ürünü kullanan bir arkadaşımın da durumu benimkisi gibi. Umarım bilgiler faydalı olur.

    Sevgili Nesrin;

    Aramıza hoşgeldiniz. Umarım sitemdeki bilgiler faydalı olabilir.

    Sevgili Nazan;

    İlginiz için teşekkür ederim. İnşallah faydalı olabiliyorumdur.

  29. 29 nur 27 Mar 2007 20:23

    merhaba devletşah:)
    senin bu inanılmaz güzel siteni sürekli ziyaret etmeye çalışıyorum.inan herşey bi harika,teşekkür ederim herşey için çok güzel bilgiler ediniyoruz.senin sayende..
    sana bi sorum olucak ben bi türlü muffin kek yapmayı beceremiyorum..Bu konuda biraz bilgi verebilirsen çok sevinirim..Kalıpların özellikleri varmı?Hamuru kalıplara ne kadar koymalıyız.Merak ettiğim bu tip püf noktalar….
    ?imdiden çok teşekkür ediyorum sana.
    sağlıcakla kal…..

  30. 30 Devletşah 28 Mar 2007 10:26

    Sevgili Nur;

    Öncelikle güzel sözlerin için teşekkür ederim. Umarım daha iyi şeyler yapabilirim.

    Haklısın bazı kalıplar muffinlerin çok daha güzel kabarmasını sağlıyor. Bir ara kullandığım ama çizildiği ve sürekli yapışmaya başladığı için attığım metal bir kalıbım vardı. Onunla yaptıklarım çok güzel şekilli ve kabarık oluyordu. Onun yerine aldığım silikon kalıplarda o kadar güzel şekil elde edemiyorum. Gerçi aralarında biraz boyut farkı var. Silikon olanlar daha küçük.

    Kalıpları genelde 2/3 oranında doldurmak gerekiyor. Ama “İlkbahar” keki gibi az kabaran keklerde tam da doldurmak mümkün. İçindeki kabartma tozu miktarı ne kadar koyacağın konusunda fikir verebilir.

  31. 31 Papilio 30 Mar 2007 11:52

    Kekin beyaz olması için bir püf noktası da benden… içine eğer limon kabuğu rendesi koyarsanız beyaz, portakal kabuğu rendesi koyarsanız sarı renkte olur…

    Bir soru; keklerim çok güzel kabarıyor ama dengesiz kabarıyor.Kenarları biraz kabarıp sonra olduğu yerde kalıyor, ortadan kabarmaya devam ediyor. bunu eşit şekilde kabartmanın bir yolu var mı acaba?

  32. 32 Devletşah 31 Mar 2007 13:18

    Sevgili Papilio;

    Öncelikle bu ipucu için teşekkür ederiz.

    Keklerin kabarmasındaki dengesizlik problemine gelince… Bu konu tamamıyle kalıpla ve fırının ısıtmasıyla ilgili. Bazı kalıplar yapılan kekin kabarırken fırının içine akıp taşmasını engellemek için tutucu özelliğe sahip oluyor. Ayrıca hamur metal yüzeye temas ettiği için daha çabuk pişip sertleşiyor. O yüzden keklerin dış kısımları daha az kabarıyor. Belki soğuk fırına koymak bu işi çözebilir. Pek emin değilim.

  33. 33 nesrin 04 Nis 2007 19:25

    Sevgili Devletşah;

    Kek yapımı ile ilgili (faydalı) bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum ben de bir kez daha.
    Ben size pandispanya kekini sormak istiyorum. Birkaçkez denedim tabii, mazeme sayısını değiştirerekten. Çünkü başarılı olamamıştım ilk denemelerimde. Herkes bana aslında çok basit olduğunu söylüyor eminim öyledir diyorum mazemelerin de azlığından belli oluyor zaten ama, mazemnin azlığıyla da ilgili birşey deil bence. Önemli olan iyi kabarması, özellikle kabarıp tekrar inmemesi (en sinirlendiğim ve üzüldüğüm konudur) tadının da lezzeti tabii.

    Lütfen bu konuda yardımcı olurmusunuz bana. Sizin her zaman kullandığınız (iyi kabaran ve sönmeyen:) ) bir pandispanya tarifinizi benimle paylaşın lütfen. Hazır almak istemiyorum artık pandispanlayı..

    Teşekkür ediyorum şimdiden. (sabrınız için de :) )

    sevgilerimle.

  34. 34 nesrin 04 Nis 2007 19:28

    lütfen bir an önce bir tarif verin (pandispanya için) hemen denemek istiyorum çünkü. Ayrıca fırın ısısını, ya da gerekli püf noktalarını da lütfen..

  35. 35 Devletşah 04 Nis 2007 19:52

    Sevgili Nesrin;

    İlk fırsatta bir pandispanya tarifi vereceğim. Keklerin çökmesinin sebeplerinden birisi yetersiz un olabilir.

  36. 36 görkem 08 Nis 2007 20:01

    ben zor pasta yapıyom bana pasta yorumu yapın

  37. 37 nur 12 Nis 2007 13:45

    sevgili devletşah:)
    umarım kusuruma bakmazsın..
    sana teşekkür etmekte biraz geciktim.
    paylaştığın bilgiler için çok teşekkürler
    inan çok mutlu oldum..

    sevgilerimle.. :)

  38. 38 nesrin 16 Nis 2007 11:16

    Sevgili Devletşah;

    Pandispanya tarifinizi bekliyorum…

    sevgilerimle

  39. 39 serap 20 Nis 2007 18:28

    ya bu kekler beni mahvetti..üstelik arkadaşlarıma hava bastım ben biliyorum süper kekler yapıyorum diye..ama bundan sonra süper olacak ..tavsiyeleriniz için tşk…..

  40. 40 berceste 26 Nis 2007 14:43

    Merhaba,
    Sayın Devletsah,
    Olmuyor,olmuyor,olmuyor..Hani Susam Sokağı diye bir çocuk programı vardı.Adamcağız her seferinde beste yapıp şarkı sözlerini uydurmaya çalışırdı.Olmadıkça da aynı benim dediğim gibi 3 kez tekrarlayıp başını”dong!” diye piyanoya vururdu.Bereketki piyanom yok.Eskiden enfes kekler yapardım.Çok güzel kabarırdı.Ama her tür püf noktaya sayenizde ulaşmama rağmen,sonuç hüsran.Fos diye sönüyor.Annem de “kabartma tozunu en son ekle.neymiş o önceden eleyip eklemek.Etkisi kayboluyor tabi” diyor her seferinde.Merak ediyorum kim suçlu?Tariflerin bazılarında 1Saatte pişme süresi verilip de ,acele davranıp 20 dakikada kömürleştiren fırınım mı yoksa annemin dediği gibi ben mi?Çünkü yumurtaları çırpmadan önce unlu,kabartma tozulu malzemeyi eliyorum.Üzerine de yağını,yoğurdunu artık ne gerekiyorsa diğerlerini hazır ediyorum.Lütfen bir destek…
    ?imdiden teşekkürler cevabınız için.Başarılarınızın devamını diliyorum…….

  41. 41 Devletşah 26 Nis 2007 15:11

    Sevgili Berceste;

    Keşke küçük metal bir derecen olsa da fırının sıcaklığını kontrol edebilsen. Galiba gösterdiği dereceyi uygulamıyor.

    ?imdi unu, kabartmatozunu falan eleyip üzerine yoğurdu eklemiyorsun değil mi?! Eğer öyleyse annen haklı öyle bekliyorsa kabartmatozu etkisini kaybeder. Yok ayrı ayrı kaplarda bekliyorlarsa etkisini kaybetmez. Etkisi ıslandığı ve ısındığı zaman görülür. Kuruyken kimyasal bir olay gerçekleşmez. En azından karbonat için.

  42. 42 berceste 26 Nis 2007 16:35

    Devletşahçım canım çok sağol cevabın için.
    Üniversitedeyken benim bölüm zaten kimyaydı.Az çok bu tepkime işine aşinayım anlayacağın.O yüzden de tabiki yoğurdu una katmıyorum.(karbonat değil kabartma tozu kullanıyorum).Fırınımın üstü çok pişiriyor diye ısıyı engellemesi için ayrıca tepsi bile koydum ama nafile.Tabi denemelerden vazgeçmeye niyetim yok.Laboratuvar deneyleri gibi bir durum bana göre.Mutfağım laboratuvarım,kek yapmalarım da deneylerim oluyor bu durumda.Bir çözüm üretebilirsem diğer benimle aynı durumu yaşayanlar için,çözümü sizlerle paylaşırım.Tekrar teşekkürler canım…

  43. 43 papathya 30 Nis 2007 12:06

    sevgili devletsah bu kadar kek bılgın oldugunu gorunce hep aklıma takılan soruyu ustasına sormadan gecmek ıstemedım ..ben yogun keklerı sevıyorum yanı ıcınde fazla kabarcık olmayan su hazır kekler gıbı olan keklerı.bunu nasıl yapıcam ne koymalıyım ne koymamalıyım acaba malzemeyı ve unu daha cok koyup kabartma tozu falan koymasam boyle bır kek yapabılırmıyım lutfen yardımcı olurmusun.yenı evlıyım ve mutfaga meraklıyım cevabını sabırsızlıkla beklıyorum

  44. 44 Devletşah 30 Nis 2007 12:19

    Papathya;

    Kabartma tozu koymazsan taş gibi olur. Çift Çikolatalı Top keki deneyebilirsin. Sıkı yapısı olan bir kek.

  45. 45 pijo 04 May 2007 22:21

    Merhaba Devletşah kek yapımı hakkında verdiğiniz bilgiler çok faydalı. Bende keki davul fırında pişiriyorum önceleri yaptığım kekler kabarmıyordu. Bir türlü istediğim gibi olmuyordu sonra bir arkadaşım bana keki soğuk fırına koyup fırın ısındıktan sonra beş dakika çalıştırıp beş dakika kapatırsan daha iyi sonuç alırsın dedi. Bende arkadaşımın dediği gibi yaptım artık yaptığım kekler kabarıyor.Bu bilgiyi edinmeden önce ne zaman kek yapsam sonuç hep kabarmamış kek olurdu..Sizden öğrenmek istediğim pandispanyayı davul fırında pişirebilirmiyim şimdiden teşekkür ederim

  46. 46 Devletşah 05 May 2007 10:51

    Pijo;

    Bugüne kadar hiç davul fırın kullanmadım. Annemin de davul fırını olmadı. O yüzden inan soruna cevap veremiyeceğim. Ama pandispanyayı da aynı usülle yapabilirsin gibi geliyor. Çünkü ben yaparken kek yaptığımdan farklı birşey yapmıyorum.

  47. 47 pijo 05 May 2007 16:27

    Sayın Devletşah soruma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.pandispanyayı deniyeceğim inşallah olur. sizden bir pandispanya tarifi bekliyorum.sevgiler

  48. 48 Devletşah 05 May 2007 18:05

    pijo;

    Muzlu pasta tarifinin altında çok güzel bir pandispanya tarifi var…

    http://www.devletsah.com/muzlu-pasta/

  49. 49 berceste 09 May 2007 19:37

    Merhaba Devletşah,
    Ben de davul fırın var.Hani şu çabuk ısınmasından şikayetçi olduğum fırın.Biz artık iyi anlaşıyoruz onunla.Kek kalıbımı bir tepsiye oturtuyorum.Fazla ısıyı engelliyor.Sureyi de ölçtüm.Tam 13 dakika sonra da altını kapatıp üstünü pişirmeye devam ediyorum.20. dakikadan sonra da üstüne aluminyum folyoyu gelişigüzel yerleştiriyorum.Süper kabaran keki elde etmiş oluyorum.Azmin elinden ne kurtulmuşki:)Hatta becerebilirsem göndermeyi,sibelin kahvesinde meyveli kek vardı,onu uyguladım ve resimledim.dediğim gibi becerebilirsem dilim fotoğrafını yollayacağım.Davul fırınıyla benzer sorun yaşayan arkadaşlara yardımı olur diye de bu bilgileri paylaşıyorum.Kolay gelsin hanımlar:)

  50. 50 eMakale.com 24 May 2007 16:46

    Merhaba,
    Sitenizi yeni keşfettim ve çok beğendiğimi belirtmek istedim.
    Tebrikler
    Bana da beklerim..:)

  51. 51 şeyda 16 Tem 2007 14:13

    bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler.kekler bizim kurtarıcılarımız diye düşünüyorum ben.ani bir misafirde hemen kek yaparız.bu püf noktaları sayesinde de daha süper olacaktır.çok teşekkürler

  52. 52 fatma 03 Ağu 2007 16:02

    Merhaba ben kek yapmayı hiç beceremiyordum sizin sayenizde öğrendim (önceden davul fırın kullanıyordum şimdi mini fırınım var sanırım bununda etkisi oldu).Bişey sorcam size ben kek yaparken pandispanyalarda yapıldığı gibi yumurtanın beyazını ayırp sarılarıyla keki hazırlıyorum sonra beyazını bir tutam tuz ve malzemeden ayırdığım şekerle çırpıp kar haline getirip bunu diğer malzemeye tahta kaşıkla yediriyorum çok güzel oluyor ama bunu tariflerde hiç göremiyorum kendi kendime acaba benmi kekin lezzetinden anlmıyorum diyorum bu konuda sizin fikrinizi alabilirmiyim şimdiden teşekkürler.

  53. 53 ayşen 27 Ağu 2007 14:46

    İyi günler.Kekler neden keserken dağılır acaba?Yaptığım kek çok güzel oldu.Ama keserken dağılıyor.

  54. 54 Devletşah 02 Eyl 2007 13:26

    Fatma hanım;

    Söylediğiniz gibi yapılan kekler var. Sufleler buna en iyi örnek. Bu tip keklerde genelde kabartma tozu kullanılmıyor. Çok az yumurta kokuyor olabilirler. Ama o da vanilya ile çözülebilecek bir problem. Genelde ben de dahil olmak üzere yumurtaları ayrı ayrı çırmaya üşenilir…

    Ayşen;

    Kekine fazla un koymuş olduğun için keserken dağılıyordur. Bir de ununun içinde nişasta bol ise kek dağılır..

  55. 55 NUR 08 Eki 2007 15:23

    MERHABA TARİFLER WE RESİMLER MUHTE?EM… AMA BUGÜNE KADAR HİÇ KEKİM TUTMADI BENİM .HEP KALIBA YAPI?TI WE İÇİ Çİ? KALDI E?İM BİLE GÜLÜYOO ARTIK KEK YAPICAM DİYİNCE.. TARİFLERİNİZ MUHTE?EM AMA BEN KORKUYORUM… WE UNUTMADAN KAYINVALİDEMİN KEKİ MUHTE?EM.BEN KEK YEMEYİ ÇOK SEWİYORUM

  56. 56 fazilet 15 Eki 2007 22:13

    sitenizi yeni görüyorum ben çok merak ediyorum kek ve pasta yapmaya bayılıyorum ama bir türlü kabarmıyor ne yapmam lazım nişastayı yeni öğreniyorum tadını bozmuyor mu yani birde sizin mail adresiniz var mı sizinle sohbet hoşuma giderdi bu bilgiler çok yeni öğreniyorum herkes pastalarıma bayılır ama ben kek yapamadığımı kimseye söyleyemiyorum:(

  57. 57 fazilet 17 Eki 2007 21:07

    ya cvp vermiicek misiniz? :(

  58. 58 Devletşah 17 Eki 2007 21:14

    Fazilet hanım;

    Sizin sorunuzla aynı gün başka bir nişasta sorusu daha gelmişti. Onu cevaplayınca sanki burayı da cevaplamışım sandım. Kusura bakmayın. Hayır nişasta tadını bozmuyor. Özellikle de buğday nişastası kullanırsanız hiçbir problem olmaz.

    Yukarıdaki püf noktalarına dikkat ederseniz eminim kabaran kekleriniz olur.

  59. 59 fazilet 19 Eki 2007 21:16

    tşklr vasgeçmiş ümidi kesmiştim çok sevindim yarın toplantım var çok ii moral oldu tşkr ederim :) )…

  60. 60 fazilet 22 Eki 2007 19:32

    yeni tarif gircek misiniz :) yani bilmediğim şeyler denemek istiyorum ben o bakımdan yani :)

  61. 61 yildiz 25 Eki 2007 13:55

    Merhabalar ben kek yapmayi hala beceremiyorum. Bir ara pes ettim artik kek yapmama karari aldim ama esimde cok seviyor onun icin yapmak istiyorum tariflerde ne yazdiysa aynisini yapiyorum keklerim cok iyi kabariyor ama ici istenilen derecede ve dakikada pisirmeme ragmen yine de cig gibi kaliyor artik sinir geldi bana ya neden ici cig oluyor anlamadim bana bir sebep söyleyin ya cok rica ediyorum. Simdiden cevaplarinizi sabirsizlikla bekliyorum iyi kek yapmalar…………..

  62. 62 tülin 27 Eki 2007 19:30

    bende ne zaman kek yapsam hep içi çiğ kalıyor.kürdan batırdığımda aslında kuru çıkıyor ama yinede içi çiğ oluyor

  63. 63 fatma 04 Kas 2007 14:22

    siteniz çok faydalı benim sorum kağıt pasta altı kapsülleri hakkında bunları kullanmadan önce yağlamak gerekiyor mu yağlamazsam yapışır mı

  64. 64 Devletşah 05 Kas 2007 09:59

    Sevgili Fatma;

    Kapsülleri yağlamaya gerek yok. Onlar zaten yağlı kağıttan yapılıyorlar. Ayrıca yerken sıyırmak adetten :)

  65. 65 özge 08 Kas 2007 22:45

    pandispanya kekini ben 5 yumurta,5 fincan un,5 fincn şeker,1 fincan sıvı yağ,1 paket kabartma tozu koyuyorum tabi vanilyada var acaba yanlışmı yapıyorum ama önceleri bu tarifle çok güzel şişerlerdi ne olduda şişmiyor bunlar ya? Evlendikten sonra iki kere yaptım ama sonuç hüsran aaaaaa evlilik yaramadı heralde

  66. 66 Devletşah 09 Kas 2007 09:19

    Özge hanım;

    Bu standart pandispanya tariflerindne birisi… Fırınınızın gazabına uğruyor olabilirsiniz. Evlendikten sonra değişen bir tek o olabilir. Bir de yumurtaları oda sıcaklığında kullanmayı unutmayın.

  67. 67 Ayşe Boyacı 17 Oca 2008 18:42

    Sayın Devletşah merhaba,

    Yukarıdaki açıklamalarda “softbowl kek kalıbı”ndan çok memnun kaldığınızı yazmışsınız. Ben de tam firmaya iade yazısı yazmaya karar vermiştim ki sizin memnuniyetinizi okudum. Acaba ben bir yerde hata mı yapıyorum, her seferinde kek kalıba yapışıyor ve çıkaramıyorum. İlk kullanımda yağladım, hatta daha sonrakilerden birinde yine yağlayarak denedim ama her seferinde başarısız oldum. Sizin memnuniyetinizin bir püf’ü var mıdır acaba ?

    Cevaplayabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler….

  68. 68 ela 22 Oca 2008 15:59

    slm devletşah

    ben senden bir paratik bilgi isticem. ben kalıpta kek yaparken nedense kekin ortası hep hamur kalıyor.kenarları pişiyor ancak ortası hamur ve hiç iyi pişmiyor bunun için bana bir çözüm önerisi sunar mısın? şimdidem teşekkürler cvp bekliyorum sizden hemen olur mu msn adresime gönderirsen

    sevgiler

  69. 69 GÜL 05 Şub 2008 18:35

    sitenizi çok beğendim.Benimde size bi sorum olacak.Aslında çok güzel kek yapıyordum herkes bayılıyordu ama son 2-3 defadır keklerim sönüyor ne yaptıysam öyle oldu.pişince fırında bıraktım söndü hemen çıkardım yine söndü.Ne yapmalıyım bana bir çözüm sunarmısınız.teşekkeür ederim.

  70. 70 tugba mahir 06 Şub 2008 14:16

    Devletsah o kadar seker bir kizsin ki inan seni cok sevdim. benimde keklerim kabarmiyor canim kafayi yiycem ben kek kalibindan tassin istiyorum seninkiler resimlerde ne kadar guzel gorunuyor ben ne yapmaliyim? Sevgiler.

  71. 71 Devletşah 07 Şub 2008 11:16

    Ayşe hanım;

    Softbowllardan memnunun. 3-4 çeşidi var evde. Bir tek baton kalıptan memnun değilim. Sağa sola genişliyor. Tipi bozuluyor. Ben bulaşık makinasında yıkadıysam kalıbı tekrar yağlıyorum. Yoksa yağlamıyorum. Tam soğutmadan çıkartmıyorum.

    Ela;

    Keklerini ortası delik kalıpta pişirmeyi dene… Sanıyorum büyük kekler yapıyorsun. Dolayısı ile ortası yeterince pişmiyor. Delikli kalıplar bu yüzden var :)

    Gül;

    Öncelikle kabartma tozunun tarihini kontrol et. Bir de bu arada ununu değiştirdiysen, yeni unun ince olabilir. Dolayısı ile yeterince un kullanmıyor olabilirsin. Eski yaptıklarınla şimdikilerin hamur kıvamlarını mukayese et.

    Tuğba;

    Yukarıdaki püf noktalarını dene bakalım. Başarılı olursun inşallah..

  72. 72 GÜL 07 Şub 2008 12:57

    MRB
    öcelikle sorumu yanıtladığınız için tşk ederim.
    kabartma tozumun tarihi yeni ama unumla alakalı olabilir yada ununu az koyuyorum dediğiniz gibi mukayese ederim.keklerde nişastada kullanıyorlar hiç denemedim birde karbonatı hiç denemedim bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    TEŞEKKÜR EDERİM :)

  73. 73 Devletşah 07 Şub 2008 13:19

    Tekrar merhaba;

    Yazıda da belirttiğim üzere nişasta kullanmak ağızda dağılan kekler elde etmeni sağlar. Karbonatın kullanımını da yazmıştım. Asitli malzeme kullanılıyorsa mutlaka katılmalı.

  74. 74 GÜL 07 Şub 2008 15:03

    slm
    tekrar tşk.ederim henüz 2,5 aylık evliyim
    bu konularda daha acemiyim
    o yüzden sizi sık rahatsız ettim :)

  75. 75 ipek 02 Mar 2008 12:27

    sitenizi beğenerek okuyorum başarılar

  76. 76 aslı 04 Mar 2008 14:26

    canım yine döktürmüşsün valla
    benim kekler fena değil ama ben senin verdiğin püf noktalarına dikkat edeceğim inş.bundan sonra
    eminim daha güzel olacaklar.
    kilolarımdan en yakın zamanda kurtulayım :) ozaman kek tariflerini deneyip
    yazacağım deneyimlerimi
    paylaşımların için çok sağol canımmmmmmmmmm

  77. 77 aslı 04 Mar 2008 14:35

    devletşahcım
    hem çalışmak hemde yemek yapmak zor iş biraz,
    bu yüzden sitende kısa zamanda hazırlanabilen
    lezsetli yemek tarifleri verebilirmisin:)

  78. 78 yasemin maral 09 Mar 2008 18:28

    meraba canım ben senin hangi okul mezunu oldugunu merak ettim kimya okudun mu cünkü reaksiyonlardan bahsediyosun yemekle bu olayları karıştırman güzel yeni bir seyler öğrettigine inanıyorum siten çok hoş hep giriyorum kolay gelsin

  79. 79 Devletşah 10 Mar 2008 18:49

    Yasemin hanım;

    Çevre mühendisliğinden mezunum. Bütün eğitimim kimya laboratuvarında geçti :)

  80. 80 yasemin maral 16 Mar 2008 23:08

    böyle bir işe kalkışmanız güzel basarılar

  81. 81 ÖZGE 31 Mar 2008 20:56

    çok teşekkürler böylesine güzel bilgileri bizimle paylaştığın için.artık benimde keklerim kabaracak inşallah:)) tekrar teşekkür ederim…

  82. 82 ÖZGE 31 Mar 2008 21:02

    yoğurt kekin kabarmasını önler mi peki?şimdiden teşekkür ederim

  83. 83 yekruye 01 Nis 2008 11:32

    geç kalmış bir teşekkür de benden …
    mesleğim gıda mühendisliği ve mesleğimle ilgili pratik bilgileri sizden duymak beni çok mutlu ediyor doğrusu.
    Paylaşım ve başarılarınıızn devamını diliyorum.
    Tekrar teşekkürler, görüşmek dileğiyle…

    yeni bir şeyler öğrenmek çok güzel yaaaaaaaaa :)

  84. 84 Sevgi Ackersonn 02 Nis 2008 16:39

    Muhteşem, harika bir e-dergi..Tum bunlari yapabilmek, resimlemek ve sunmak üstün bir beceri..Sormak istedigim tüm bunlari nasil öğreniyor ve başarabiliyorsunuz? Aklım almadi inanin buna..Açıkça söyleyeyim, her sayfada tükürük bezlerim harekete geçti. :) )
    Büyük bir yeteneksiniz, kutlarim sizi..

  85. 85 didem 10 Nis 2008 19:55

    slm
    Bende e-dergileri yeni gördüm ve çok aşırı hoşuma gitti ve baştan sona tüm dergileri indirdim.
    Ben mutfağa daha yeni girenlerdenim onun için olsa gerek ki tariflerinizi okurken aklıma sürekli sorular takılıyor.sizden istediğim bundan sonraki zamanlarda biraz daha detaylı yazabilir misiniz yani her püf noktasını yazarsanız sevinirim.Ve tariflerinizi gram vs. olarak verirseniz daha memnun olurum.malum benim gibi acemilerde daha fazla faydalanabilsin.
    Ben bu zamana kadar hiç kek kalıbında yapmadım çünkü kek kalıbı alamadım hala fakat onun yerine kare veye dikdörtgen borcamları kullanıyorum ve bu zamana kadarda keklerim hem tat olarak güzel oluyordu hemde annemin keklerinden bile daha fazla kabarıyordu(acemi şansıydı heralde ama gramı gramına ne derlerse öyle yapıyordum)yalnızca yaptığım son 2 kekim çok kötü oldu kabarmadı ondan da önemlisi bıçak batırıyorum bıçağa yapışan bişi yok keki çıkartıyorum bakıyorum içi pişmemiş! dışı kuruyo gidiyo içi pişmemiş…!!(tarifte sıcak fırına koyun diyordu öyle koydum)bu arada birde sizin e-dergilerinizden ağustos 2007 tarihli dergideki limonlu topkek tarifinizde bu hüsrana uğradıklarımdan biri..kekim kabarmadı, içi pişmedi ve ekşi oldu.limon kabuğu rendesi yazmışsınız kaç limonun kabuğunu rendeleyeceğiz?ben 2 tane rendeledim…bu arada kullandığım kabartma tozunun tarihi geçmemiş,fırında aynı fırın…
    acaba diyorum kekler fırına fırın ısıtılmadan önce mi konmalı yada kaç derecede ısıtılıp konmalı..
    ani sıcaklık acaba kabartma tozunun kabarmasını mı engelliyor..? mesela limonlu topkek tarifinde önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin denmiş bende 180 dereceye getirip fırını ısıtıp keki öyle koydum
    siz nasıl yapıyorsunuz?
    yani kek hamurunu fırına koyduğunuzda, fırının ısısı kaç derece oluyor? mesela 50 derece fırını ısıtıp, keki fırının içine koyduktan bir kaç dakika sonra mı 180 dereceye getiriyorsunuz?
    birde son şey topkek kalıbını kullanmadığım için mi oldu fakat daha öncede topkek tarifini borcama dökerek pişirmiştim gayet güzel olmuştu…

    bu arada herkesin sorunlarını dinleyip onların sorunlarına (çıkarsızca,karşılıksız!) çare bulmak gerçektende erdem işi!!!bu yüzden sizi çok tebrik ediyorum ve aynı zamanda teşekkürde:)

  86. 86 nazenin 12 Nis 2008 13:44

    merhaba sitenizi ilk defa ziyaret ediyorummm..maalesef ben de kek yapma özürlüyüm okadar özendiğim haldee hiç kabarmak keklerim ya da kabarıp sonra iner her defasında büyük bir heyecanla işe koyulurum ve her defasında hüsrannn…siteniz gerçekten harika olmuşşş…tebrikler….fotoğraflar okadar albenili kii canım çektii:)sevgilerimle…nazenin

  87. 87 nazenin 12 Nis 2008 13:47

    site de ki herkese merhabalar şunu sormak istiyorumm…slikon kek kalıbı kullananlar fikirlerini yazarlarsa çok memnun olurumm.aldım ama henüz kullanmadımm

  88. 88 Devletşah 13 Nis 2008 10:55

    Sevgili Özlem;

    Yoğurt kekin kabarmasını iki şekilde önlemez. Birincisi yoğurdu oda sıcaklığında kullanmak ve ikincisi yoğurdun asitliliğini önleyecek kadar karbonat koymak. Bunları yaparsan yoğurt kabarmayı engellemez.

    Sevgili Didem;

    Tarifleri genellikle standart Amerikan cup ölçüleri ile veriyorum. Yani 230ml’lik bir su bardağı ile veriyorum. Rastlarsan bu ölçü aletlerinden bir takım almanı tavsiye ederim. Yabancı markalı mutfak robotlarının yanında bazen bu ölçü kabından veriliyor. Eğer evinde varsa üzerlerine bakabilirsin, belki dikkatini çekmemişir.

    Topkekleri normal kalıplarda pişirmek mümkün. Tabi süre uzuyor. Normalde 20-25 dakika süren pişme 50 dakikaya çıkıyor.

    Yaşadığın problemlerin temelinde cam kalıp kullanman yatıyor. Cam normal kalıplara göre çok ısınıyor. Kalıp kekin dışını bir anda pişirdiğinden içerisi pişene kadar dışı yanıyor. Tabi çıkarttıktan sonra cam geç soğuduğu için çıkartmakta problem yaşıyorsun. Bir de içi nemden hamurlaşıyor.

    Limonlu kek zaten ekşi aromalı bir kek. Ne kadar seviyorsan kabuğu o kadar koymalısın. En az bir limonun kabuğunu kullanmalısın.

    Sevgili Nazenin;

    Ben silikon kalıp kullnıyorum. Her ne kadar yağlamaya ihtiyaç yok deselerde bence var. Ama içine yapışıp parçalanma riski neredeyse hiç yok. ok girintili çıkıntılı olanlarda bir miktar problem yaşabiliyor ama o da yağlanarak aza indirilebiliyor. Dondurulumuş tatlılar için de birebir.

  89. 89 nazenin 16 Nis 2008 12:16

    Merhaba Devletşah,slikon kalıpda kek denedim ilk defa yagladığım halde maalesef bir bölümü yapıştı ve kek parçalandı.dilimlerken de parçalanarak dilimlendi sizce nerde hata yapmış olabilirim…beceremiyorum vesselam :) Bir de sitenizde sizi tanımamızı sağlayacak bir biyografinz var mı biilmiyorum olursa çok iyi olur ..teşekkürlerimle nazeninn

  90. 90 burcu 19 Nis 2008 20:37

    Merhaba Devletşah,
    Çok özenmeme rağmen bir türlü güzel bir kek pişiremiyorum. Kek ile ilgili püf noktalarının hepsine dikkat ediyorum. malzemeler oda ısısında, yumurta ve şekeri iyice çırpıyorum.kalıbımı iyice yağlayıp , unluyorum. Fırınımı önceden mutlaka ısıtıyorum. Kürdan veya bıçak batırarak pişme kontrolü de yapıyorum ( Genelde 1 saate yakın sürede pişiriyorum) . Bu kadar dikkatin sonucunda ortaya şöyle bir kek çıkıyor : Görüntüsü mükemmel, çok güzel kabarmış, ancak içi tam pişmemiş, orta kısımlar ıslak gibi, dış kabuk ise sert…. Dış kabuğunun sertliğini engellemek için fırına bir kase içerisinde su koyuyorum, buharlaşıp yumuşama sağlasın diye, ama yine de sert oluyor. Birçok kişinin pişirdiği kekin içi de, dışı da aynı renk ve yumuşaklıkta oluyor. Ben bunu neden başaramıyorum. Kek kalıplarıma hata buldum, borcam denedim, teflon kalıp denedim, hepsinde aynı sonuç ortaya çıkıyor.
    Konu ile ilgili bana ne yapmamı önerirsiniz?

    Sevgilerimle,
    Burcu

  91. 91 nurhan 27 Nis 2008 16:33

    merhaba devletsah benım sorum olacaktı bende yeni evliyim ve esim hamurisleri cok seviyor sizinde bildiniz gibi Kalbinin Sevgisi Mideden gecer.Bende kek yapmaya basladım ama malesef kabarmıyo hemen sÖnÜyo dÜn yeni yaptım yine olmadı bu seferde sert oldu ekmek gibi oldu aynı acaba benim mni fırınım var bu kabarmayı. Önleye bilirmi?Sizden yardımınızı bekliyorum artık bende Kek yapmak istiyorum.Umarım kısa zamanda cvp alabilirm.sevgilerle

    DEVLETSAH

  92. 92 nurhan 27 Nis 2008 18:16

    Sevgli devletsah yine duramadım ama cok zor durumdayım benim mini fırın termikelden var bÖrekler gÜzel kızarıyo ama keke geldimmi olmuyo kabarmıyo ve fırını ısıtmamız lazım ya ilkin kac derecede ısıtmamız lazım ve kac dakika ısınması lazım ne olur bana yardımcı olursanız memnun olucam ve herkese sizi tavsiye edicem insallah sevgilerle nurhan

  93. 93 nurhan 05 May 2008 10:33

    Sevgili devletsah ben yabancıyım yani Yurtdısından geliyorum Almanyadan tam olarak türkcede zorlanıyorum internet sitesinin ne anlama geldigini bilmedimden yazamadım umarım dogru anlamısımdır cünkü Sitenizi cok begendim. Midi fırınında yabancısıyım kekin kabarmamaya neden olabilrmi ınsallah cvp yazarsınız sabırsızıkla bekliyebilirim. selamlar Nurhan.

  94. 94 aslı 13 May 2008 18:37

    bu siteden gerçekten istifade ettiğim okadar çok şey oldu ki,
    keklere gelince püf noktalarına dikkat ettikten sonra gerçekten harika oluyor .(maaşaallah):)
    ablacım ben emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum.
    iyi ki varsınız
    ve hep olmanız dileğiyle……
    aslı

  95. 95 gülay 22 May 2008 14:25

    ebru keki
    3 kahfe fincanı şeker
    3 yumurta
    1.5 su bardağı un (havalandırılmış)
    1 paket kabartma tozu
    1 paket vanilya
    biraz pakmaya

  96. 96 sude 23 Haz 2008 16:19

    kek yapmak her insanin harci degil.benim keklerimden yana problemim yok ama degisik ve basit kek tarifleri ariyorum.yardimci olursan sevinirim devletsah

  97. 97 ayşe 26 Haz 2008 23:19

    ya burdakii tariflerin bazıları koyal bazıları zırr ama çoğu işime yarıyo

  98. 98 tamara 08 Tem 2008 20:56

    merhaba ben ilk kez girdim tarifi aldım kekin deneyecem umarım olur şimdiden tsk ederim.

  99. 99 incilay 06 Ağu 2008 13:55

    slm ben incilay baya denemeden sonra güzel kekler yapmaya başladım ama kek kabardıktan sonra bir miktar çöküyor bu neden böyle

  100. 100 yok 05 Eyl 2008 15:01

    yaa hani silikon kek kalıbı yaaa

  101. 101 handan 05 Eyl 2008 19:53

    ben kek hakkında hiç bişry bilmiyorum daha yeni tanıdım bu siteyi umarım artık güzel kek yapabilirim misafir geleceği zaman ne yapsam diye düşünüyordum ama gerek kalmadı reklam gibi oldu devletsahla sizde deneyin falan ne komik

  102. 102 mirc 06 Eyl 2008 00:45

    off ya walla cnm istedi bari bi browni yiyim :D

  103. 103 fadime 11 Eyl 2008 16:06

    Herkese selam !
    Benim yaptigin butun pasta kekleri (yani pandispanya kekleri) firinda cok guzel kabarip sonra sonuyo !! :( Bunun nedenini bilen varmi aranizda
    Bu arada bu site mukkemel !!!

  104. 104 PAPATYA SOFRASI 17 Eki 2008 10:53

    Kek yapmak nedense bazı bayanlar için dünyanın en zor işidir.

    Yok kabarmadı, yok fırından çıkarınca söndü..Hiç başıma gelmedi bu işler..

    Ama verdiğiniz bilgiler ihtiyacı olanlar için gerçekten yararlı..

  105. 105 BARIŞ 28 Eki 2008 13:29

    bende bi türlü güzel kek yapamadım ben borcamda yapıyorum acaba borcamda olduğu içinmi kabarmıyor ?

  106. 106 ayşecik 08 Kas 2008 23:49

    slm süper bir site. bende sufle tarifi istiyorum mümkünse

  107. 107 barby 25 Kas 2008 22:21

    benim kekim hiç şişmiyor kabartma tozumu az katıyorum acaba ama cok kattımdamı koku veriyor keke bilgilerinize bekliyorum tşkler şimdiden

  108. 108 rosa 16 Ara 2008 21:57

    merhaba,

    öncelikle kek ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    kek kalıpları ile ilgili; malzeme kek kalıbının 2/3 ü kadar olmalı diye belirtmişsiniz. kekin çok kabarmamasının nedeni bu olabilir mi?

    kalıp yağlanıp daha sonra unlanmalı diye belirtmişsiniz.. margarinle mi yoksa sıvıyağ ile yağlamak arasında fark var mı? her tarafının fazla miktarda unlanması önemli mi?

    arkadaşım kalıbın orta kısmındaki kısmı alüminyum folyo ile sararsan o kısımlardan kek zor çıktığı için kalıptan kolay çıkacağını belirtti.. siz bu yöntemi uyguladınız mı?

    teşekkür ederim….

  109. 109 songül 14 Oca 2009 11:33

    ben kek yapıyorum çocuklarıma ama ya doğrudürüs kabarmıyor
    yada içi çok yumuşak oluyor anlamadım

  110. 110 songül 14 Oca 2009 11:37

    verdiğiniz bilgi çok güzel sizden bişey ricaetsem kek tarifi veririmisiniz

  111. 111 serkan 20 Oca 2009 22:23

    super faydali bilgiler icin tesekkurler.
    bir kac basarisiz denemeden sonra hevesim kırılmaya baslıyordu.

  112. 112 olcay 28 Oca 2009 23:59

    bilgiler için sağol.devamını bekliyorum

  113. 113 elif 30 Oca 2009 02:32

    bende cok guzel kek yaparim tarifini arkadasimdan aldim bi harika oluyor tavsiye ederim sizede bence insanin el ayari cok onemli cunku tariften yaptigim birseyi bire bir uygulamam ya bir seyler katarim kendimden yada eksiltirim vede sonunda istedigim gibi olur.fakat bu aralar yapamiyorum 3 aylik bir kizim var.vaktimi onunla geciriyorum.

  114. 114 ceylin 03 Şub 2009 14:12

    ben
    3 adet yumurta
    1 çay bardağı dövülmüş ceviz
    1 su bardağı süt
    1 su bardağı erimiş margarin
    3 su bardağı un
    1,5 su bardağı tozşeker
    1 paket vanilya
    1 paket kabartma tozu
    1 adet portakal rendesi
    olan bir HUYSUZ KEK yaptım kekein adı o 175 C’LİK FIRINDA pişirirken üstünden kek akmaya başladı nasıl oldu anlamadım neden böle bişi olmuş yazarmısınız mailime

  115. 115 Devletşah 03 Şub 2009 20:42

    Ceylin;

    Kalıbın küçük gelmiş. Biraz daha büyük bir kalıpla denersen böyle bir problem kalmaz.

  116. 116 burcu 10 Şub 2009 23:55

    merhaba Devletşah hanım.
    ben bugün havuçlu tarçınlu kek yaptım özenerek, fırına verdim yaklaşık 20 25 dakika kaldı altı ve üstü pişmiş görünüyordu içine kürdanda batırdım çüiğilik yoktu. akşama yemekten sonra çayın yanında yemek için çıkardım kekin ortası pişmemiş tamamen çiğ kalmış .hüsrana uğradım. davul fırında pişirdim ve dolayısla önceden 180 derece ısıtılmış gibi bir şey yapamıyorum. nerde yanlış yaptım tekrar pişmesi için koydum ama güzel olmadı :( mailime cvp yazarsanız çok sevinirim. sizin gibi güzel kekler yapmak istiyorum.
    şimdiden teşekkürler.

  117. 117 aysu 15 Şub 2009 17:17

    bu faydalı bılgıler ıcın tesekkur ederım.. bu bılgılere ıhtıyacım vardı:):)

  118. 118 Merve 16 Şub 2009 18:04

    Merhaba,
    Ortası delik kalıplarda kek yaptığımda hiçbir sorunum olmuyor. Fakat ortası delik olmayan, tepsi gibi kalıplarda kek yaparken önce kekin ortası oldukça kabarıyor. Çıkarınca da bu orta kısmın komple hamur kaldığını, sadece yanların katılaştığını görüyorum. Ortası delik olmayan kalıpta kek yapmanın çaresini aramaktayım… Şimdiden teşekkürler.

  119. 119 nurcan topcu 25 Şub 2009 17:26

    bende yapıyorum kek ama kabarmıyor.yanı dısarda satılan kekler gıbı olmuyor ne yapmam lazım.Bırde kagıt kek kalıblarını yagladıgım halde yanıyor lutfen yardımcı olun bana ne ypmam lazım nasıl yapılır neyı eksık koyuyorum aslında tam tarıflerımde ne yazılmıssa aynısını yapıyorum.

  120. 120 delâl 04 Mar 2009 22:39

    merhaba devletşah.ben evlendikten sonra yemekle haşır neşir olan biriyim.Yaptığım yemekler başarıyla sonuçlanınca bir de eğlence olsun diye kendime bir blog açtım. Asıl konu ben cam kek kalıbı kullanıyorum ve her defasında hezimetle sonuçlandı.keklerimin tam ortası pişmiyor dışı sert oluyor.Kabarmasında problem yok.orta kısmı ayırıp kenar kısımları da yenilebiliyor ve lezzeti de güzel. fakat ne yaparsam cam kek kalıbında iyi kek pişirebilirim.Sağlıklı ve estetik bulduğum için cam kek kalbını seviyorum.hatta bloğumda zor kek adıyla az da olsa cam kek kalıbyla başarılı olduğum bir tarifim var.yine de size sormak istedim cam kek kalıbı kullanmanın püf noktaları nelerdir??Yardımcı olursanız sevinirim.tşk…

  121. 121 delâl 04 Mar 2009 22:48

    bu arada kullandığım cam kek kalıbı ortası delik olmayan orta boy dilimli kek kalıbı ;)

  122. 122 Devletşah 05 Mar 2009 15:28

    Delâl;

    Cam kalıplar malesef problem. Cam ısındığı zaman geç soğuyor. O yüzden fırından çıkarttığında da pişmeye devam ediyor.

    Sana şu 3 yöntem tavsiye edebilirim:

    1. mutlaka yağlı kağıt kullan ve kekini fırından çıkarır çıkarmaz kalıptan kağıt yardımıyla kalıptan çıkart. Böylelikle pişmesi durur. Kağıt kullanmazsan sıcakken çıkartmak problem olur. Hatta parçalanır.

    2. kekini önceden ısınmış fırında değil soğuk fırında pişirmeye başla. Böylece kekin pişmeye başladığında cam kalıp daha ısınmamış olacak.

    3. Fırının içine kek hamuru ile beraber kaynar su dolu bir kap koy. Pişme sırasıda sertleşen kek bu suyun buharı ile yumuşar.

  123. 123 delâl 06 Mar 2009 19:08

    teşekkür ederim.en kısa zamanda bu dediklerinizi dikkate alarak tekrar deneyecem.sonucu yine sizinle paylaşırım ;)

  124. 124 asiyepmir 07 Mar 2009 14:27

    Ben oda ısısı fikrine katılmıyorum.Yumurta ve diğer malzemelerin kalitesi ve fırın iyi bir kek yapmada en iyi etkenler.Acele zamanlarda buzdolabından aldığım malzemeleri sıra gözetmeksizin hepsini çırpıp ısıtılmış fırına verip pişer pişmez fırından çıkarıp ıslak bezin üzerine koyarım.Üzerinede nemli bez örtüp bir kaç kat gazeteye sarıp götüreceğim arkadaşıma koştur koştur giderim.Yiyen bir daha bir daha ben eve boş kalıpla dönerim.Oda ısısı fiyaskoyla sonuçlandığı çok keklerim oldu….

  125. 125 dilek 09 Mar 2009 21:52

    merhaba ya ben sanırım sizden şanslıyım cünkü keki en iyi şekilde yapmasını öğrendim. keklerim çok güzel kabarıyor sizi bir ara püf noktalarını yazarım.

  126. 126 derya 09 Mar 2009 22:06

    3 yumurta
    1 subardağı süt
    1 su bardağı şeker
    3 su bardağı un
    1 su bardağı sıvı yağ
    2 kabartma tozu
    2 tatlı kaşığı kako
    bu su bardağı fındık dövülmüş

    yumurtaları dolaptan bir sat kadar önce cıkartılacak sonra şekerle cırpılacak köpürünceye kadar cırpılacak sonra yağ süt katılıp tekrar 2 dk cırpılacak sonra unu kabartma tozuyla beraber eleyerek karışıma eklenecek sonra kako katılıp 5 dk hepsi cırpılacak. yağlanmış sonrada unlanmış kek kalıbına konulacak 175 derecede ısıtılmış fırında 40 dk pişecek piştikten sonra fırından cıkarıp 5 dk bekledikten sonra ters cevrilip ıslak bir bez üzerine konulup kekin kalıptan cıkması kolaylaştırılacak. sonrada kek soğutulup hava almayan bir kapta servise hazır bekletilecek afiyet olsun bu tarifte kek müthüş derecede kabarıyor.

  127. 127 özlem ağdere 11 Mar 2009 23:42

    Devletşah hanım bugün hindistancevizli top keklerinizi denedim. Harika oldular.Eşim nasıl yapıyosun bu kadar güzel keki dedi bende sizi anlattım çok faydalı işler yapıyosunuz çok teşekkürler

  128. 128 Nalan 15 Mar 2009 15:51

    merhabalar.. ben birşey duydum kekin iyi kabarması için kabartma tozunun elemek gerekiyormuş doğrumu acaba cvp verırseniz sevinirim..

  129. 129 Devletşah 15 Mar 2009 16:18

    Sevgili Nalan;

    Evet, kabatma tozunu unla beraber elersen, hamurun içinde daha güzel dağılır. Böylece tek bir yerde toplanmasından çok daha iyi sonuçlar verir.

  130. 130 Eda 29 Mar 2009 23:11

    Devletşah hanım, sanırım ben kek yapma özürlüyüm. Nerde hata yaptığımı bilemiyorum yardım ederseniz inanın çok mutlu olucam. Yukarda saydıklarınızın hepsini denedim. Malzemeleri sırasıyla rondonun çırpıcısına attım. Isıtılmış fırına koydum ama fırının turbosunu mu yoksa alt üst ısıtıcısını mı kullanıcam bilemedim Kitapçığında pasta fonksiyonu olarak alt pervane diyor onu da denedim. Sonuç kekim zaten kabarmıyor kabarsa da fırından çıkınca ortası çöküyor. Borcam da ya da teflon kapta yapmanın önemi var mı?
    Sizden ricam sorularımı cevaplayabilir misiniz? (Fırın programı, kek kalıbı ve kekim neden çöküyor?)

  131. 131 Tezel 09 Nis 2009 02:13

    Artık sitenize girmeden önce buraya ayıracak yeterince vaktim var mı diye kontrol ediyorum. O tariften bu tarife, o yazıdan bu yazıya…. Bir bakıyorum en az 45 dak. geçmiş. Ben bir ara kek yapmaktan vazgeçmiştim. Fırınımı değiştirince sorunun eski fırınımdan kaynaklandığını farkettim. Fırın ısısı her yere eşit dağılınca termostatında sorun olmayınca kek pişirmenin de tadına doyum olmuyor. Ben arkadaşlarıma giderken her seferinde yeni bir kek deniyip götürüyorum. Meyve parçalarını una bunamayı unutmuştum. Bundan sonra yaptığım ilk kekte deneyeceğim. Bir de kurabiye yapımında (özellikle kuki) püf noktalarınız varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Teşekkürler

  132. 132 mukaddes 24 Nis 2009 19:12

    sinirden ağlayacağım.biraz önce ağlayan kek yaptım.fırında çok güzel kabardı ama fırından çıkarınca kenarları yüksek ortası çöken bir kek kaldı.kek değil ama ben ağadım.yardımcı olun lütfen.

  133. 133 esin 28 Nis 2009 16:24

    slam herkese.bilgiler çok değerli teşekkürler.bende bu güzel bilgilerden aşka gelerek kalkıp bir kek çırptım.belki keramet bu bilgilerdedir deyu.ama uzun zamandır ne davulda nede normal fırında kabarmayan kekim gene kabarmadı. neden olabilir devletşah.kekimin alt tabanı hiç pişmemişti fırınım daha bir yıllık bile değil.
    çok sinir oldum gerçi hamurumun biraz cıvık olduğunu itiraf edeyim ama iyi hamurlarımdada bu böyle oluyorr nedendir acaba?

  134. 134 Devletşah 28 Nis 2009 17:25

    Sevgili Eda;

    Kekin kabarıp çöküyorsa yeterince un kullanmamışsın demektir. Un miktarını biraz arttırarak tarifini bir daha denemelisin. Borcamda pişen keklerle ilgili yukarıda bir yorumda yazdığım gibi içlerinin pişmemesi gibi bir durum oluşabiliyor. Bunun çözümü soğuk fırına koymak olabilir. bir de turbo fırınlar sıcak hava ile kekin kurumasına sebep olabiliyorlar. Bu nedenle fırının içine bir kase sıcak sı yerleştirebilirsin.

    Sevgili Tezel;

    Çok alemsin. Gerçekten o kadar vakit geçiriliyor mu burada. Galiba bana herşey çok tanıdık geldiği için şaşırtıcı buluyorum bunu :) Kurabiyeler hakkında hiç uzun uzun düşünmemiştim. Nasıl olsa her hali yeniyor. Serti de va yumuşağı da… Tek problem yayılması gibi elior bana. Bir ara düşünüp yazarım inşallah.

    Mukaddes;

    Eda’ya da dediğim gibi unu birazcık arttırman gerekiyormuş. Bazen unun yapısı çok ince oluyor o zaman biraz daha fazla un kullanamk gerekiyor.

    Esin;

    Bir fırın termometresi bulup sıcaklığını ölçebilsen keşke. Altı pişmeiğine göre fırının düzenli ısıyı dağıtmıyor olabilir. Bir kontrol etmek lazım.

  135. 135 FİLİZ 02 May 2009 12:07

    slm bu önerilerin hepsini denedim ve pozitif açıklama elde ettim:D

  136. 136 YELİZ 07 May 2009 11:18

    1.liğinizden dolayı sizi tebrik ederim.
    umarım artık bende kabarak ve kalıptan çıkan kek kekler yapabilirim:)

  137. 137 YELİZ 07 May 2009 11:41

    Softbow silikonlu ürünler kansirojen madde içermiyor mu?
    ben hiç inanamıyorum onlara daha doğrusu güvenemiyorum:(

  138. 138 Sevgi Ackersonn 14 May 2009 00:21

    Ne desem ki. Arkadaslar zaten gerekenleri soylemis..Ilk gunden beri hersey mukemmel. Iki kelimeyle: Bakmaya doyamiyorum. Sevgiyle..

  139. 139 ayla 19 May 2009 12:20

    merhaba ben irandaki aylayim sizi cok sevdim her kesin sitesindan cok size bas vuruyorum bir soru daha :karbonat diyince keklerde ne kadar kullanmaliyim?opuyorum bye

  140. 140 ayla 25 May 2009 16:21

    merhaba devletsah hanim keklerde kullanacagim nisasta pudrasimi olacak yoksa iri tanelerle mi?sizi cok seviyorum diger tariflerinizi(corba;etli yemekler….)de okumak istiyorum.lutfen adresini soylermisiniz.opuyorum

  141. 141 ayla 25 May 2009 16:23

    devletsah hanim keklerde kullanacagim nisasta pudrasimi olacak yoksa iri tanelerle mi?sizi cok seviyorum diger tariflerinizi(corba;etli yemekler….)de okumak istiyorum.lutfen adresini soylermisiniz.opuyorum

  142. 142 Devletşah 26 May 2009 08:47

    Ayla;

    Sağ taraftaki menüden bütün yazılara ulaşabilirsin.

  143. 143 ayla 26 May 2009 10:16

    merhaba vaktinizi aliyorum aff edin ama nisastayi da lutfen aciklayin(pudrami yoksa iri tanelimi?)

  144. 144 Devletşah 26 May 2009 15:13

    Ayla;

    Bildiğimiz toz nişastadan bahsediyorum.

  145. 145 ayla 04 Haz 2009 13:19

    ben bu kekleri yapamam ama çok canım çekti

  146. 146 buşramermer 10 Haz 2009 10:17

    merhabalar ; paylaşımlarınız için çok çok teşekkürler , okadar faydalılarki , bunu kekelerimdekı görünüş ve lezzetlerindeki değişimlerinden çokkk rahat bir şekilde anlayabiliyorummmm:)

  147. 147 YELİZ 10 Haz 2009 13:41

    Softbow silikonlu ürünler kansirojen madde içermiyor mu??
    kek kalıbına ihiyacım var.. kek kalıbı alırken neye dikkat etmeliyim??

  148. 148 Devletşah 10 Haz 2009 19:44

    Yeliz;

    Yukarıdaki yorumlarda da bahsettiğim üzere, silikon silikattan yani topraktan elde ediliyor. Cam gibi. Dolayısı ile kaliteli bir marka aldığın zaman problem yaşamazsın.

  149. 149 yeliz 15 Haz 2009 12:21

    ALLAH izin verirse yakında evleniyorum sayende güzel yemekler ve hoş sofralar hazırlamak istiyorum..sağlıklı ürünler almaya çalışıyorum.. devletşah rica etsem bana bir marka ismi verirmisin?

  150. 150 Cansu 22 Haz 2009 01:13

    FIRIN KONUSUNDA BİR PÜF NOKTASI: Bir teknik servis elemanı evimizdeki fırını kontrol ederken şunları söylemişti; “Tepsinizi fırına sürerken arka duvarla arasında biraz boşluk bırakmaya dikkat edin ki ısı eşit dağılsın”. Bu öğüdü dikkate aldık ve artık pek farklı kızarma sorunu yaşamıyoruz. Ama bence fırının ayaklarının aynı seviyede olması yani dengesi de önemli olabilir. (Kabul, çamaşır makineleri için önemi daha büyük.)

  151. 151 selen 06 Tem 2009 23:29

    merhaba kek yaparken yazdığınız bütün püf noktalarına dikkat ettim
    fakat sonuç kabarmamış bir kek .Tarifte un miktarı 1,5 su bardağı idi .Bu miktar kek kalıbıma az gelmiş olabilir mi .Kek yaparken hangi büyüklükte kek kalıbı kullancağımıza nasıl karar verices?

  152. 152 gözde 09 Tem 2009 09:02

    sizi tanıyorum istanbul modern de karsılasmıstık ınanılmaz mutavazı cok hareketlı super bı ınsansınız sımdı erkek arkadasıma kek yapıcam tum ıpuclarını uyguluycam umarım guzel olur

  153. 153 esin 2 29 Tem 2009 12:03

    mükemmel anlatmışsınız elinize sağlık yani laf aramızda annemin keki pek kabarmaz da …bi de ben denerim inşallah olur emeğinize sağlık tekrar.

  154. 154 Mehmet Ali YILDIZ 31 Ağu 2009 11:07

    Eşime tavsiye ettim, kendi bile bu kadar güzel kek yapılabileceğini bilmiyormuş :) Teşekkürler,,

  155. 155 Sewde 05 Eyl 2009 22:07

    Özellikle benim gibi genç aşçıların bu gibi bilgilere gerçekten çok ihtiyacı var. Bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler!…

  156. 156 şayan 01 Eki 2009 16:00

    Merhaba fotograftaki kivili kekin tarifini yazarmısınız.Harika görünüyor.

  157. 157 Devletşah 01 Eki 2009 17:24

    Şayan;

    Tarife bu linkten ulaşabilirsin.

    http://www.devletsah.com/cilekli-kivili-ve-uzumlu-kek/

  158. 158 Semra 12 Eki 2009 13:25

    İşte ben de böyle bilgiler arıyordum.
    teknik ve bilimsel. Yani kekin kabarmasına neler sebep olurdan
    tutun da herşey var.
    Çok süper. Böyle bilimsel ve teknik bilgilerinizi bekliyorum
    Başarılar

  159. 159 yasemin 03 Ara 2009 13:21

    slm ben bende zaten keki kabartmak için bilgi arıyodum bu sitede herşey var bu siteyi çok beğendim herkeze önericem çooooook güzel byyyyyyyyyyyyy

  160. 160 zehra 09 Oca 2010 00:16

    çok güzel bilgilerdi :) herkese cevap yazmaya çalıştığınızı görünce sevindim çünkü sormak istediğim bişi var.Kek yapmaya bayılıyorum herşeyiyle mükemmel oluyor tek eksiğim her yaptığım kekin üstü çatlıyo.Ufak tefek olsa neyse de baya çatlıyo.Lütfen bana bu konu da yarımcı olursanız çok sevinrim.Şimdiden teşekkürler.SEVGİLER…

  161. 161 devletsah 09 Oca 2010 12:10

    Sevgili Zehra;

    Fırının çok ısıtıyor olabilir. Kekin dışının kabuk tutması çok hızlı gerçekleşiyorsa içeride oluşan hava çıkmak için yüzeyi çatlatıyordur.

  162. 162 kumru 03 Şub 2010 16:54

    kekim hiç kabarmadı ne yapayım ben

Yorum yapın